czwartek, 3 listopada 2016

Piękno roślin

"Magnolia"

Na liściu kwiat leży
drzemiący,
żółtawobiały, jak słoniowa kość.
Słodki, że aż nudzi.
Przedmiot pachnący -
złośliwie tajemniczy świat -
dziwny gość,
wśród nas, ludzi.
Agnieszka Osiecka
Powyższym wierszem chciałam zacząć mój nowy post. Dziś nie będzie o żadnej konkretnej roślinie. Chciałabym podzielić się moją refleksja na temat roślin.
Kiedyś zupełnie nie zwracałam uwagi na otaczającą mnie przyrodę. Wiadomo jako dziecko lubiłam biegać po łące. Jednak dopiero gdy zaczęłam studia Ogrodnicze uświadomiłam sobie jak ważna jest przyroda w codziennym życiu. Każdy z nas pędzi, gdzieś się spieszy. Ciągle nie mamy czasu na to aby siąść i tak zwyczajnie rozejrzeć się wokół nas. Jak zmieniają się pory roku, jak rośnie dąb, który ktoś posadził przed blokiem czy jak storczyk imieninowy wypuszcza nowe pąki. Wszystkie te zjawiska dla mnie są bardzo ważne. Uświadamiają mi w jakim cudownym otoczeniu mogę żyć. Miasto, szum, hałas, zanieczyszczenia powietrza jest tyle niekorzystnych sytuacji, w których żyjemy zarówno my jak i roślin. Jednak one pokazują nam jak można przetrwać i cieszyć się z kolejnego dnia. Zachęcam wszystkich do tego aby spróbowali zwracać większą uwagę na rośliny z jakimi mają do czynienia. Mają one niezwykłe moce i bardzo pozytywnie wpływają na psychikę człowieka. Podkreślam to właśnie teraz jesienią. Gdy spotykamy się z brakiem chęci do codziennego wstawania i stawiania czoło wyzwaniom. Mały kwiatek w doniczce ma terapeutycznie znaczenie. Znam wiele osób, których dbanie o kwiaty zupełnie uspakaja. Zgadzam się z tym. Przekonałam się na własnej skórze, że są to bardzo wdzięczne stworzenia. Chciałabym aby rośliny nie były jak w wierszu Agnieszki Osieckiej ,,dziwnym gościem’’, lecz piękną codziennością. Aby nas odstresowały i wywoływały tylko pozytywne emocje.


Pozdrawiam, M

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz