poniedziałek, 2 października 2017

Na co zwracać uwagę przy zakupie roślin doniczkowych?

Posiadanie ogrodu to nie wątpliwie duży plus dla każdego człowieka. Jednak nie każdego los obdarza tą możliwością. Wielu z Was aby jakoś wyplenić sobie pustkę wynikającą z braku ogrodu, postanawia założyć swój własny 'dziki gaj' na balkonie a niektórzy nawet w pokojach. Aby wszystkie zakupy roślin do naszego otoczenia były trafne, zapraszam na kilka porad o tym jak wybrać zdrową i piękną roślinę doniczkową do naszego domu.

https://pixabay.com/pl/dekoracja-li%C5%9Bcie-ro%C5%9Blin-garnek-1846711/

1. Miejsce zakupu. Przede wszystkim warto kupować rośliny w miejscach sprawdzonych. Polecanych przez znajomych czy też polecanych w Internecie. W dobie nowych mediów, dobre rozeznanie to podstawa. Nie ilość roślin w danym miejscu a ich jakość decyduje o tym, czy warto je zakupić. Sprzedawcy są różni, osoby będące w handlu wiele lat pewnie z łatwością są w stanie wcisnąć nam nie jeden bubel. Dlatego dobrze wiedzieć co chcemy zakupić jak mniej więcej powinna wyglądać uprawa i wtedy dopiero sprawdzać sprzedawce czy rzeczywiście jest kompetentny czy zwyczajnie chce pozbyć się towaru.


2. Oglądaj roślinę. W momencie gdy już wiemy co chcemy zakupić, okaz należy dokładnie obejrzeć, z każdej strony. Czy liście prawidłowo się rozwijają, czy nie ma na nich jaj szkodników, nekrozowych plam. Wszelkie uszkodzenia liści, kwiatów czy łodygi mogą być przyczyną wielu chorób, a to nie wpływa korzystnie na upraw rośliny w naszym domu. 

https://pixabay.com/pl/ro%C5%9Bliny-doniczkowe-ro%C5%9Blin-zielony-791120/

3. Wąchaj ziemie. Wydaje się to absurdalne? Może, jednak kiedy kupujemy rośliny doniczkowe, niestety nie uda nam się zajrzeć do korzeni. Wiele chorób zaczyna się właśnie tam. Nieprzyjemny zapach, zgnilizny, pleśni czy dziwny nalot na podłożu w doniczce zakupowanej rośliny jest sygnałem ostrzegawczym dla nas.

https://pixabay.com/pl/doniczka-silnik-serce-ziemia-2756428/

4. Odpowiedni transport. Mimo tego, ze wybierzemy zdrową roślinę to nieodpowiedni transport może spowodować, że bardzo szybko będziemy musieli się z nią pożegnać. Rośliny doniczkowe to w większość okazy pokojowe. Nie tolerują niskich jak i bardzo wysokich temperatur. Postarajmy się o to aby kupując fikusa nie przewozić go 40 min w zimnym pociągu czy autobusie. Tym bardziej nie fundujmy mu wycieczki pieszej. Jeśli spotyka nas odwrotna sytuacja czyli upalnym latem decydujemy się na zakup. Postarajmy się o to aby nasza roślina podczas transportu znajdowała się w cieniu z dostępem do wody. Duże rośliny podczas długiego transportu wymagają zraszania. 

https://pixabay.com/pl/rower-koszyk-ro%C5%9Blin-vintage-1149190/

Mam nadzieję, że tych kilka krótkich rad pomoże Wam lepiej i szybciej wybrać odpowiednie i zdrowe rośliny do waszych domów. Jeżeli Wy macie jakieś swoje sprawdzone sposoby koniecznie napiszcie w komentarzach.

PS. Dzisiejsze zdjęcia pochodzą z banku zdjęć: https://pixabay.com
_________________________________
Zapraszam na mój Facebook: Wpuszczona w maliny
oraz Instagram: Wpuszczona w maliny
Pozdrawiam, M

 

19 komentarzy:

  1. Świetne rady dla takich laików jak ja. Podobają mi się kwiaty w doniczce, ale niestety nie mam ręki do kwiatów i niestety zapominam je podlewać....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam wpisy o aplikacjach ktore przypominają o podleeaniu😃

      Usuń
  2. Ale fajny temat na wpis, dzięki za wskazówki <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja nie mam zacięcia ogrodniczego - a jedynymi roślinkami są u nas kaktusy w słoiku :) Ale gdybym kiedyś planowała zmienić ten stan rzeczy - na pewno skorzystam z Twoich rad :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kaktusy sa super modne i pewnie z czasem i ich kolekcje zamarzysz powiększyć 😃

      Usuń
  4. wpis przydatny ale ja nie mam ręki do kwiatów

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeszcze ziemi nie wąchałam, ale zrezygnowałam z zakupu rośliny z pleśnią w doniczce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może wydawać się śmieszne ale pare razy uratowalo mnie to od zakupu bubla😃

      Usuń
  6. U mnie jedyna roślina, która się sprawdza to kaktus i rozmaryn :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobre i tyle rozmaryn przyda się w kuchni a kaktusy sa na topie👌

      Usuń
  7. Ja kiedyś kupiłam estragon w OBI. Tak się rozrósł, jak mutant jakiś ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kiedys w Lidlu kupilam wrzosa ktory nie opadal przed pól roku😃

      Usuń
  8. Przydatne rady:) Ja uwielbiam rośliny. Obecnie na parapecie mam wrzosy, małą palmę i stefanotis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie mam nadzieję ze Twoja kolekcja bd się powiększać 😃

      Usuń
  9. To wiele tłumaczy, dlaczego moje kwiaty tak często umierają...;)

    OdpowiedzUsuń
  10. przydatny artykuł, będę teraz baczniej zwracać uwagę na to, co kupuję

    OdpowiedzUsuń
  11. Marny ze mnie ogrodnik i szybko wykończyłam niejedną roślinę doniczkową. Efekt? Nie mam w domu żadnych roślin, czasem pojawiają się tylko cięte kwiaty. Ale jeśli kiedyś spróbuję jeszcze raz dodać trochę zieleni w swoim otoczeniu, to będę pamiętać o tych radach. :)

    OdpowiedzUsuń